Na czym polega nasz audyt?
Na czym polega nasz audyt?
– Wstępny audyt prawnopodatkowy przeprowadzony jest w celu identyfikacji oszczędności lub zagrożeń związanych z przyjętym sposobem rozliczania podatków
– Realizując usługę koncentrujemy się na kluczowych obszarach Państwa działalności, dodatkowo analizie poddany może zostać każdy wybrany przez klienta obszar rozliczeń
– W ramach audytu wykorzystujemy wieloletnie doświadczenie i znajomość najnowszych kierunków orzeczniczych
– W razie identyfikacji obszarów rokujących osiągnięcie oszczędności lub generujących zagrożenia, opracowujemy dla Państwa raport podsumowujący i stanowiący bazę do dalszego działania
– Po przedstawieniu raportu, na Państwa życzenie udzielamy wszelkich niezbędnych wyjaśnień i rekomendacji co do dalszego działania
– W oparciu o udzielone informację, korzystając z naszego wsparcia, możecie Państwo świadomie, decydować o dalszych krokach w celu osiągnięcia zakładanych celów
Co weryfikujemy?
– Audyt obejmuje analizę wybranej dokumentacji podatkowej, w tym ewidencji, rejestrów, deklaracji, ksiąg podatkowych, umów handlowych
– Weryfikacja dokumentacji następuję w siedzibie klienta, innym uzgodnionym miejscu lub zdalnie przy wykorzystaniu bezpiecznych środków komunikacji
Zakres przedmiotowy audytu
Nasi specjaliści wykonują audyty w zakresie:
– podatku dochodowego od osób fizycznych
– podatku dochodowego od osób prawnych
– podatku od nieruchomości
– podatku od towarów i usług
– opłaty za użytkowanie wieczyste
– oskładkowania ZUS
PROCEDURA AUDYTOWA
Etap I – WSTĘPNY PRZEGLĄD
W pierwszej kolejności dokonujemy przeglądu dokumentacji w celu identyfikacji obszarów potencjalnych oszczędności lub zagrożeń
Etap II – ANALIZA KLUCZOWYCH OBSZARÓW
W kolejnym etapie nasi doradcy weryfikują kluczowe obszary działalności oraz konsultują wstępne wnioski
Etap III – RAPORT I REKOMENDACJA
Wyniki audytu prezentujemy w formie skróconego raportu, który omawiamy na spotkaniu z osobami decyzyjnymi udzielając dalszych rekomendacji
Co po audycie?
Po przedstawieniu raportu przychodzi czas na podjęcie decyzji o implementacji rekomendowanych rozwiązań
Na czym polega wdrożenie, rekomendacji?
Wdrożenie, stanowi kontynuację usługi audytowej i może polegać na:
– opracowaniu dokumentacji
– przygotowaniu i wystąpieniu do właściwych organów z wnioskami o stwierdzenie nadpłaty w podatku,
– wnioskami o interpretację podatkową,
– wnioskami o zmianę wysokości opłaty za użytkowanie wieczyste, wnioskami o dofinansowanie,
– reprezentacji w toku postępowań prawnopodatkowych

KORZYŚCI Z PRZEPROWADZENIA AUDYTU
Niezależny przegląd dokumentacji przez ekspertów
Weryfikacja występowania potencjalnych oszczędności prawnopodatkowych
Identyfikacja ryzyk podatkowych
Wynagrodzenie
– Oferujemy dużą elastyczność w sposobie ustalenia wynagrodzenia za naszą pracę – wysokość i forma wynagrodzenia ustalane są indywidualnie i uzależnione są m.in. od stopnia zaawansowania procesów w przedsiębiorstwie
– Proponowane wynagrodzenie za wstępny audyt prawnopodatkowy wynosi: 1.500 PLN netto oraz tzw. „success fee”, czyli udział w zidentyfikowanych oszczędnościach w razie ich uzyskania
Kontakt

Michał Hankus
Radca prawny
Doradca podatkowy
